MY SLIDE

My Name is Ariza Slideshow: Ariza’s trip from Makassar, Sulawesi, Indonesia to 3 cities Jakarta, Bandung and Biak was created by TripAdvisor. See another Indonesia slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.

Dia selalu ada dengan kenyamanan yang selalu kita dambakan


Hati bertaut kisah yang sulit untuk digambarkan. yang ada hanyalah ribuan perasaan mengharu biru. Antara rindu dan dendam, mencintai dan membenci, antara sahabat dan persahabatan. Semua hanyalah keadaan dimana kita merasa bisa untuk dimengerti dan dicintai APA ADANYA

TIPS MENULIS SURAT CINTA BUAT PUJAAN HATI

Salah satu cara terbaik untuk menyatakan segala yang terkandung di hati dan perasaan anda kepada kekasih tercinta adalah melalui surat.

Walaupun menggunakan surat merupakan 'old style' tapi ia tetap menjadi pilihan mereka yang bercinta untuk meluahkan rasa cinta mereka.Menyedari hal ini,kali ini penulis akan memberikan 6 tips yang boleh digunakan untuk anda menulis surat cinta yang berkesan dalam menyatakan perasaan anda kepada kekasih anda.

6 tips tersebut adalah:

Tulis surat mengikut kata hati anda sendiri.Luahkan segala apa yang anda rasa.Biarkan hati anda yang berkata-kata.

Nyatakan kenapa anda menyayangi dan menyintai dirinya dan kenapa kehadirannya disisi membuat hidup anda lebih bermakna.

Tulis dengan kata-kata atau perkataan yang menyentuh perasaan dan sanubari si dia.Anda boleh gunakan puisi-puisi cinta,kutipan-kutipan kata atau pun petikan dari lirik lagu.

Biarkan si dia tahu yang cinta anda padanya takkan pernah pudar dan hilang.Nyatakan yang anda akan sentiasa berada disisinya disaat suka mahupun duka.

Surat anda hendaklah menyatakan perasaan hati anda yang jujur,ikhlas dan yang sebenar-benarnya.

Gunakan tulisan tangan kerana ia akan melambangkan kesungguhan anda pada si dia.


Untuk menulis surat cinta yang berkesan jadilah sekreatif yang anda mampu.Sebagai kekasih,anda pasti tahu apa yang disukai dan boleh membuatkan hati si dia tersentuh.Gunakanlah pemahaman anda tentang dirinya dengan bijak,semoga percintaan anda dan si dia semakin teguh dan berkekalan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Silahkan komentar anda: